Hvad er superimpose?

I dag vil jeg fortælle lidt om den app som hedder superimpose. Superimpose er et program, hvor man kan sætte to billeder sammen. F.eks. det her billed, her har jeg taget et billed af en fly vinge og et billed af en person som hænger i f.eks. et træ. Her kan du se de to billeder inden jeg begyndte at arbejde med dem.

wp-1489682430963.jpeg

Herefter vælger man hvilket billede som skal være baggrund, og så ligger du det andet billede ovenpå og begynde at viske det ud som ikke skal være synligt på billedet. Du kan også lysne og sætte filtre på så bilederne kommer til at passe sammen i lysstyrke. Herunder kan du se det færdige resultat.

superimposed1489253573890.jpg

Her er et andet billed jeg har lavet hvor jeg har taget et billed af en hest og taget et billed af mig også sat dem sammen.

superimposed1489249381179.jpg

Her er nogle andre billeder jeg har lavet:

superimposed1489579037155.jpg

Du kan hente appen i app store, den koster 16 kr. på nogle mobiler og 8 kr. på andre mobiler.

superimposed1489314318166.jpg

Jeg er blevet inspireret Annegien som har instagram profilen fetching_tigerss, og faktisk viser de en film om hende og hendes liv på cph.dox. Her kan du se traileren til filmen.

superimposed1489251702711.jpg

Mange tak fordi du læste med, jeg håber du kunne få noget inspiration til måske selv at hente appen. Jeg syntes selv det er rigtig sjovt at arbejde med den, og lave nogle sjove billeder. Når man først er kommet igang er det ikke svært og man får masser ideer til sjove billeder når man ser hvad der kan lade sig gøre.

Leave a Reply

