Ulvsborg middelalder marked

I min sommerferie var jeg på Ulvsborg middelalder marked. Det forgår om sommeren i sommerferien, du kan gå ind og se deres hjemmeside og læse om det her. http://www.ulvsborg.dk/.
Jeg syntes det var rigtig sjovt. Der var rider turnering, rider der slås og bygninger, hvor der var sove pladser og udstiling så man kunne se hvodan det så ud i middelalder tiden. Alle dem der arbejede der gik rundt i middelalder tøj. Da jeg skulle have noget at spise fik jeg pandekage med jordbær. Det her er en af bygningerne som var der, det er et tårn hvor man kunne komme op i toppen og se ud over hele området som var lavet som i middelalderen. Der var mange heste, nogle af hestene kunne man få en ridetur på for 20 kr. Området er på 24 hektar.
Det her et udsigten fra tårnet. Det er Ulvsborgs lille køkkenhave, hvor de planter urter og mange andre sjove planter. Der er mange folk der kommer og kigger på planterne.

Her er to af de hestene som var med i ridder turneringen. 
 
Det her er de to ridder som slås. Deres rider tøj er lavet af metal og stof. De havde nogle økser og svær som de fægtede med.

 

Leave a Reply

